26.03.2023

PLYNY EKSPLOATACYJNE

 Przedstawiam podstawowe informacje nt. eksploatacji płynów w moim pojeździe.

👉 Płyn do spryskiwaczy:

Uzupełniam na bieżąco i dodatkowo 1 baniaczek w zapasie, bo czystość szyb to podstawa.

Płyn wg własnych upodobań ale taki, który nie wchodzi w reakcję z gumą, plastikami i innymi elementami pojazdu.

👉 Płyn hamulcowy:




Używać płynu DOT4.

Uzupełniać w tolerancji MIN-MAX.

Wzrokowe sprawdzenie stanu płynu w zbiorniczku.

Płyn wymieniam każdorazowo podczas wymiany hamulców.

👉 Płyn chłodniczy:



Używać płynu G13.

Uzupełniać w tolerancji MIN-MAX.

W początkowym czasie użytkowania pojazdu dolewałem trochę płynu. Spowodowane było tym, że płyn dokładnie się rozprowadzał we wszystkie miejsca układu chłodzenia co wtedy skutkowało uzupełnieniem płynu. Obecnie brak ubytków płynu.

👉 Odczynnik do klimatyzacji:

Obslugiwanie/konserwacja/napełnianie/uzupełnianie/odgrzybianie klimatyzacji powinno odbywać się w specjalistycznych warsztatach.

Dodatkowo przy eksploatacji klimatyzacji w warsztacie należy wymienić filtr kabinowy na nowy.

Należy pamiętać aby w sezonie zimowym co jakiś czas uruchamiać klimatyzację - uchroni to od przyszłych niespodziewanych napraw.

👉 Olej silnikowy:


Rodzaj oleju silnikowego stosować wg zaleceń producenta pojazdów.
Ja używam Valvoline SynPower 5W-40.

👉 Paliwo:

Benzyna bezołowiowa 95.