18.01.2023

Mechanizm wycieraczek - naprawa

 Witajcie 🙂

Tym razem uległ awarii  mechanizm wycieraczek.

Objawy to:

- z tygodnia na tydzień co raz słabsza moc pracy wycieraczek,

- zwolniona a nawet powolna praca wycieraczek,

- zatrzymywanie się wycieraczek w dowolnym momencie,

- wspomaganie powrotu wycieraczek za pomocą manetki przy kierownicy.

Przy wymontowaniu mechanizmu wycieraczek i jego rozebraniu (na gorąco) okazało się, że lewa strona (od kierowcy) była bardzo zapaskudzona, zawalona rdzą, dlatego mechanizm nie działał prawidłowo i blokował całą konstrukcję. Prawa strona zaś była w porządku i łatwo się ruszała.

Wyczyszczono dokładnie, nasmarowano, złożono i zamontowano w aucie.

Aby wymontować mechanizm wycieraczek w Fabii 3 należy:

- zdemontować uszczelkę i osłonę plastikową z podszybia,

- zdjąć dekielki ze śrub wycieraczek,

- zdjąć wycieraczki (można za pomocą ściągacza lub z wyczuciem pomóc młotkiem bijąc w śrubę, która jest nakręcona równo z gwintem, żeby nie uszkodzić gwintu młotkiem), 

- odkręcić nakręrkę metalową mocującą osłonę terminczną,

- odkręcić 2 nakrętki, które trzymają mechanizm wycieraczek (lewa, środeki prawa za komputerem pokładowym). Wcześniej komputer pokładowy przesuń możliwe jak najdalej aby nie przeszkadzał),

- odłączyć kostkę elektryczną od silniczka wycieraczek,

- wyjmować mechanizm tak aby bolec, który jest na wysokości silniczka wycieraczek, wyszedł z karoserii (od strony szyby).

Na zdjęciach mechanizm po reanimacji.

Nadmienię, że zamienników do F3 niestety nie ma a ceny oryginałów, na chwilę obecną, kształtują się w okolicach 600-800 PLN. Mnie to po znajomości kosztowało około 120 PLN 😀

Poniżej przedstawiam zdjęcia: